Események betöltése

« Összes Események

Vitorlástúra Görögországban

április 26 - május 3

Tavaszi túránkra április végén/május elején kerül sor, amikor Görögországban általában már kora nyáriasra vált az idő. A tenger vize ilyenkor még nem igazán meleg, a nappalok viszont hosszúak, az időjárás stabil és a kikötőkben, horgonyzóhelyeken még nincs zsúfoltság.

A túrán összesen 4 főt tudunk fogadni, ára 350 euró/fő. A túra árán kívül számolni kell a Budapest-Athén repülőjegy árával (kb 15-20000Ft), illetve az Athén – Messolonghi-Athén buszjárat költségével (25euro/fő/út). A hajózás során az eddig megszokott módon az elhasznált gázolaj árát és az esetleges kikötői díjakat szétosztjuk, ez mintegy 20 euro/fő költséget jelent összesen.

A túra előzetes programja:

Április 26. Budapestről a Wizzair 13:25-kor induló járatával érkezünk Athénba, ahonnan menetrend szerinti autóbusszal még aznap este Messolonghiba utazunk. A kikötőben az este folyamán megismerkedünk a hajóval, a marinával, bepakolunk, ezután pedig belevetjük magunkat a belvárosra jellemző számtalan kiülős vendéglátóhely (kocsma) valamelyikébe és az utcán hömpölygő tömeget tanulmányozzuk.

Április 27. Messolonghi – Ithaki (32 mérföld) Reggel beszerzőkörútra indulunk, megvesszük az úthoz szükséges étel-ital és édességkészletet. Az áruk hajóra rakodását követően útnak indulunk, kihajózva a lagúnából kivezető 2 mérföld hosszú csatornán, célunk az Ithaki-szigeten található Sarakiniko-öböl, ahol horgonyon töltjük az éjszakát. Az öbölben partra szállva kb. 0,8-1 km-es sétával Vathy városába érhetünk.

Április 28. Ithaki – Zakynthos (35 mérföld) Korai indulással a cél Zakynthos városa, ahol a városi partfalra állva feltölthetjük a hajó akkumulátorait és víztartályát, illetve „szárazföldi”, civilizált körülmények között tölthetjük az estét.

Április 29. Zakyntos – Navagio-öböl (25 mérföld) A mai úti cél a híres zakynthosi „Roncs-öböl”, azaz hivatalos nevén a Navagio-öböl. Partraszállás, strandolás és a híres roncs megtekintését követően az estét várhatóan egy közeli horgonyzóhelyen töltjük.

Április 30. Zakynthos (Navagio) – Kefalonia (Argostoli) (30 mérföld) Ezen a napon újra korán, a reggeli órákban indulunk útnak. Célunk Kefalonia szigete, azon belül is a legnagyobb település, Argostoli kikötője. A városi felüdülésen kívül ismét lehetőségünk lesz feltölteni készleteinket, illetve a védett öböl partfalánál garantált a hullámzásmentes éjszaka.

Május 1. Argostoli – Sami (40 mérföld) Hosszú hajózás vár ránk ma, a cél Kefalonia keleti oldalán található, amihez a sziget szinte egészében meg kell kerülnünk. A település Kefalonia második legnagyobb kikötője, itt forgatták a Corelli kapitány mandolinja c. film egy részét is.

Május 2. Sami – Messolonghi (35 mérföld) Az utolsó hajós napunkon visszaindulunk kikötőnkbe, Messolonghiba. Ismét megcsodálhatjuk a lagúna jellegzetes élővilágát, majd megérkezésünket követően este újra belevethetjük magunkat Messolonghi keleties forgatagába.

Május 3. Messolonghiból reggel a menetrend szerinti busszal Athénba indulunk. A buszút időtartama 2,5-3 óra, ezért még délelőtt a görög fővárosba érünk, így a nap folyamán lehetőségünk lesz az Akropolisz, illetve a Nemzeti Régészeti Múzeum megtekintésére. Gépünk 16:55-kor indul haza, de az időeltolódás miatt 18:05-kor már le is száll Budapesten.